niedziela, 26 października 2014

Stos opanowany przez YA 4/2014 (13)

Ostatnio zauważyłam, że coraz rzadziej pokazuję wam swoje zdobycze. Nie dlatego, że nie mam na to ochoty czy czasu, lecz dlatego, że mam ich coraz mniej O.o Z jednej strony cieszy mnie fakt, że powoli opanowuję swój zakupoholizm, bo naprawdę nie mam już gdzie ustawiać nowych książek, ale z drugiej strony brakuje mi tego wspaniałego uczucia, kiedy liczba powieści w koszyku przerażała już nie tylko moją rodzinę, lecz też mnie :D Uwielbiam dostawać nowe lektury, otwierać paczki z nimi czy wychodzić obładowana z księgarni ;) Niestety, mój portfel na tym cierpi, więc prędzej czy później musiałam się trochę ograniczyć xD Od czasu ostatniego stosiku kupiłam więcej książek, niż w ciągu minionych miesięcy i jestem z nich strasznie zadowolona :D Wszystkie to te, bez których "nie mogłabym żyć", więc mam wymówkę ;)

Od góry:
  • "Czekając na Gonza" Dave Cousins - to ta biała książeczka na górze, egzemplarz próbny od GW Foksal, z którą zaczęłam w tym miesiącu współpracę :) Wczoraj ją przeczytałam i jestem bardzo zadowolona z lektury :) W tym tygodniu powinna się ukazać jej recenzja.
  • "Nigdy nie gasną" Alexandra Bracken - egzemplarz recenzencki od Wydawnictwa Otwartego. Już dawno ją przeczytałam, a wy możecie się zapoznać z moją opinią na blogu :)
  • "City of Ashes" Cassandra Clare - prawdziwa perełka w stosiku :) Koleżanka przywiozła mi ją z Londynu <3 Nie mogłam się powstrzymać i przeczytałam już niektóre fragmenty i po angielsku są one BOSKIE!! I naprawdę łatwo się czyta w oryginale, obawiałam się, że będę miała trudności, ale wszystko da się zrozumieć i nawet przy czytaniu tych fragmentów poznałam wiele nowych słówek ;) Najpierw zamierzam przeczytać Harry'ego Pottera w oryginale, ale ta będzie druga w kolejce :)
  • "Harry Potter i Czara Ognia" J.K. Rowling - to jeden z moich prezentów urodzinowych <3 W końcu mam własną czwartą część! Brakuje mi teraz tylko piątej i szóstej, ale myślę, że też niedługo je zdobędę :) Zamierzam niedługo przeczytać wszystkie od nowa i już się nie mogę tego doczekać! Ostatnio powróciła mi faza na HP i wszystko znów przeżywam ze zdwojoną siłą <3
  • "Prawie jak gwiazda rocka" Matthew Quick - wygrana w konkursie na fb Poradnika Pozytywnego Myślenia :) Czuję, że ta książka mnie zachwyci i już się nie mogę doczekać lektury. A te okładki są prześliczne!
  • "Niezbędnik obserwatorów gwiazd" Matthew Quick - jak wyżej :) Tą powieść już czytałam, ale mam ją tylko w egzemplarzu próbnym z białą okładką, więc się cieszę, że teraz zawitała na moją półkę w takim pięknym wydaniu :) Ale możliwe, że przeznaczę ją na prezent dla przyjaciółki, więc nie wiadomo, na jak długo :) Moja recenzja.
  • "Wybacz mi, Leonardzie" Matthew Quick - tak jak wyżej :) Już się nie mogę doczekać lektury, uwielbiam twórczość Quicka :)
  • "Taniec cieni" Yelena Black - skusiłam się na promocję w Arosie :D Moją wymówką jest to, że chciałam wypróbować tą księgarnię XD Marzyłam o przeczytaniu tej powieści, więc niedługo pewnie wezmę się za nią :)
  • "Piękna katastrofa" Jamie McGuire - to też wina promocji w Arosie ;) Uwielbiam YA, więc nie mogłam przejść obojętnie obok tej książki ;)
  • "Zostań, jeśli kochasz" Gayle Forman - musiałam ją zdobyć przed obejrzeniem filmu i zanim ją kupiłam, musiałam pokonać wiele przeszkód xD Na szczęście się udało i już jestem i po lekturze, i po filmie. I jestem baaardzo zadowolona :) Recenzja.
  • "Do wszystkich chłopców, których kochałam" Jenny Han - jak już wspominałam - kocham YA, NA i ostatnio coraz więcej takich lektur pojawia się na moich półkach :) Tą kupiłam w Bonito, razem z podręcznikami do szkoły, więc zamówienie było ogromne :D Tu macie zdjęcie paczki :)
  • "Hopeless" Colleen Hoover - to również prezent urodzinowy <3 Jeszcze jej nie przeczytałam i zrobię to, kiedy będę miała więcej czasu. Chcę poświęcić jej wystarczająco dużo uwagi, aby mogła w pełni do mnie dotrzeć :)
Jak widać, duża część z moich nowych zbiorów to Young Adult/New Adult :) Bardzo się z tego cieszę, bo obecnie ten gatunek należy do moich ulubionych ;) Oczywiście nie mówię o płytkich młodzieżówkach, ale o tych perełkach, które wyciskają litry łez i rozbijają serce na kawałeczki. Coraz bardziej zmienia się mój gust czytelniczy i jestem tym bardzo zaskoczona ;) Ciekawe, jak potoczy się to dalej :)

12 komentarzy:

  1. Bardzo chciałabym czytać po angielsku, ale raczej nie czuję się na siłach :/

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny stosik! Również chciałabym czytać po angielsku, to możliwość czytanie wielu fajnych książek przed wydaniem w Polsce oraz uczucie, że jest ona "prosto do autora" nie przechodząc przez tłumacza, jednak mój angielski nie jest aż tak dobry.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny stos, część pozycji już za mną, Harry jak zawsze na plus, sama muszę go sobie odświeżyć. Miłego czytania:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie mów, że pierwszy raz bedziesz czytać Harrego Pottera! Ja mam za sobą już chyba 3 razy, ale nie mam jeszcze własnej ksiażki, tak wiec Ci zazdroszcze :D Zazdroszcze Ci również książki "Zostań, jeśli kochasz" Bardzo chciałabym ją przeczytać, ponieważ bardzo mi sie podobał film na którym byłam w kinie :)

    Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Same opasłe tomiska - cóż czytania Ci nie braknie :) Interesujące tytuły :)
    Jeśli chodzi o Harrego...do tej pory nie przeczytałam serii :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko wyglądają na takie, w rzeczywistości niestety nie są wcale takie grube xD Szkoda, bo uwielbiam cegły :)

      Usuń
  6. Ładne zbiory, każda pozycja cieszy bardzo moje oko :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie Gasną i Wybacz mi Leonardzie są naprawdę genialne! Polecam i życzę miłej lektury :)

    Pozdrawiam thousand-magic-lifes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Same cudowności, zazdroszczę zwłaszcza Hopeless :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za przeczytanie recenzji. Jeżeli zapoznałeś/aś się już z omawianą pozycją, podziel się ze mną swoim zdaniem, tylko proszę, nie spoileruj innym.