sobota, 8 czerwca 2013

"Pierwszy grób po prawej" Darynda Jones


Autor: Darynda Jones
Tytuł: Pierwszy grób po prawej
Tytuł oryginału: First Grave on the Right
Wydawnictwo: Papierowy Księżyc
Miejsce i rok wydania: Słupsk 2012
Liczba stron: 372

Charley Davidson jest prywatnym detektywem. Właśnie wróciła cała poobijana do domu. Tak załatwił ją brutalny i agresywny mąż klientki, której pomogła od niego uciec. A w domu czeka ją… Nieboszczyk, który słyszał, że po śmierci należy udać się właśnie do niej. Bowiem nie powiedziałam wam czegoś jeszcze – Charley jest kostuchą! Pomaga zmarłym wyjaśnić przyczyny ich śmierci, porozumieć się z rodziną oraz iść w stronę światła. A tym światłem jest ona sama. Rozwiązuje zbrodnie w mgnieniu oka, gdyż czasem sama osoba zamordowana może jej powiedzieć, kto jest sprawcą (o ile to pamięta), co wzbudza podejrzenia wśród innych. To dzięki niej wujek szybko awansował w pracy i stał się detektywem. Mają teraz nową sprawę – zamordowano trzech prawników, którzy na szczęście także są zainteresowani tą sprawą i służą pomocną ręką dla Charley. Młoda pani detektyw ma także na głowie jeszcze jedną zagadkę do rozwiązania, bowiem co noc we śnie odwiedza ją tajemniczy mężczyzna, a ona koniecznie chce poznać jego tożsamość…
Drynda Jones mieszka w Nowym Meksyku wraz z mężem i dwoma synami. Jest autorką bestsellerowej serii o prywatnej detektyw, Charlotte Davidson. Za pierwszą część otrzymała w 2009 roku nagrodę Golden Heart w kategorii najlepszy romans paranormalny. Napisała do tej pory pięć tomów tego cyklu.
Już od dawna ciągnęło mnie do tej książki. Nie czytałam nawet opisu, ale miałam zamiar kiedyś zapoznać się z jej treścią. Niedawno zobaczyłam ją u przyjaciółki mojej siostry i poprosiłam o pożyczenie. Tak „Pierwszy grób po prawej” wpadł w moje ręce. Od samego początku byłam mile zaskoczona tą powieścią.
Nie wiedziałam, czego mogę się po niej spodziewać, dlatego kiedy dowiedziałam się, że główna bohaterka jest detektywem, bardzo się ucieszyłam. Oznaczało to, że znajdę w tej lekturze wątki kryminalne i takie też w niej były. Większej części książki poświęcona jest sprawa trzech prawników, której zakończenie jest zadziwiające.
Główna bohaterka jest ciekawą postacią i nawet ją polubiłam. Jest silną i energiczną kobietą, nie da sobie w kaszę dmuchać. Działa pod wpływem impulsu, czasem najpierw coś robi, a później zastanawia się nad konsekwencjami. Do tego prowadzi bujne życie erotyczne we śnie. Muszę też wspomnieć o jej przyjaciółce, Cookie. To bardzo sympatyczna bohaterka, także energiczna i pomysłowa kobieta. Jednak nie wszystkie postacie dało się polubić.
Książka wciągała, aczkolwiek nie należy do tych, które czyta się jednym tchem. W niektórych momentach ciężko się ją czytało i musiałam przerywać lekturę, choć nie wiem, co było tego powodem.
Interesujące okazały się zdolności głównej bohaterki. Była ona kostuchą, jak już wcześniej wspominałam i tak naprawdę do końca nie wiadomo na początku, co to oznacza. Sama Charley na pewno nie wie wszystkiego.
Chętnie przeczytam kolejne tomy serii o Charlotte Davidson. Bardzo spodobał mi się wątek kryminalny, pozytywnie mnie zaskoczył. Bohaterowie może nie należą do moich ulubionych, ale kilka postaci zdobyło moją sympatię. Cieszę się, że przeczytałam tę książkę. Sądzę, że spodoba się fankom romansów paranormalnych i im głównie polecam tę powieść, choć inni także mogliby dać jej szansę.
Moja ocena: 7/10
 

20 komentarzy:

  1. Tak średniawo mnie ciągnie do tej pozycji, ale nie mówię nie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podzielam Twoje zdanie, bardzo podobała mi się ta ksiażka i czekam na drugą część, bo Charley zaliczam do grona moich ulubionych bohaterek :D Aczkolwiek ja przeczytałam "Pierwszy grób po prawej" jednym tchem ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam, ale chyba zacznę się rozglądać za tą pozycją. Pomysł z byciem kostuchą... Coś innego. Zmartwiłaś mnie tylko tą ciężkością czytania. To podejrzane. Ale i tak przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś miałam straszną chrapkę na ta książkę, ale teraz już trochę zelżało... Może kiedyś sięgnę, ale chyba tylko po to, żeby przekonać się, jak jest naprawdę. I jeżeli dorwę na jakiejś wyprzedaży albo coś :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Buty na okładce są wspaniałe <3
    Co do książki... Zainteresował mnie temat :) Sądzę, że może kiedyś sięgnę po nią. Wydaje się ciekawa, a recenzja zachęca.

    OdpowiedzUsuń
  6. Od dłuższego czasu na nią poluję. Jeżeli tylko znajdę ją w bibliotece, to zaraz przygarnę:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo podoba mi się okładka :) Cała fabuła również wydaje się fascynująca :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak kiedyś trafi w moje łapki, to z chęcią ją przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Z pewnością po nią sięgnę, obiecuję to sobie od dłuższego czasu:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie ma to jak mieć bujne życie towarzyskie we śnie 0.o Nie wiem jak Charley, ale ja chyba wolę tak w rzeczywistości :D
    Co nie zmienia faktu, że książkę i tak bardzo chętnie przeczytam ^^

    Przy okazji, u mnie również nowa recenzja ;)
    http://marcepankowy-swiat-ksiazek.blogspot.com/2013/06/moj-may-mechaniczny-anio-infernal.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytałam i uważam, że jest taka nawet nawet. Miło mi się czytało, trochę się pośmiałam przy okazji, co jest dla mnie ważne w tego typu powieściach. Czekam na drugą część :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Książka nie dla mnie, ale słyszałam wiele pozytywnych opinii ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Książka świetna! Cieszę się, że niebawem kontynuacja :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Czytałam. Świetna :) Czekam teraz na kontynuację :)
    Dziękuję za podesłanie linku do recenzji,
    została ona dodana do wyzwania "Czytam Fantastykę"
    pozdrawiam
    Miłośniczka Książek :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Muszę w końcu zabrać się za tę powieść :D Z każdą kolejną recenzją, robię się jej coraz bardziej ciekawa :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Lubię fantastykę a i okładka jest ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dałaś tylko 7/10 ?!
    Zasługuje na co najmniej na 9 !
    Wartka akcja, humor i przystojniak ze snów - czego chcieć więcej ? ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dla mnie już sama okładka jest wystarczająco zachęcająca ;) Nigdy nie słyszałam o tej książce, ale po Twojej recenzji... MUSZĘ ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A nie, jednak słyszałam. Na LC dodałam do "chcę przeczytać" -.- Ale jakos nie zapamiętałam tego faktu :D

      Usuń

Dziękuję za przeczytanie recenzji. Jeżeli zapoznałeś/aś się już z omawianą pozycją, podziel się ze mną swoim zdaniem, tylko proszę, nie spoileruj innym.